1-Problemes que es presenten dins l'escola: tenim un problema a l'hort. Com ens dividim les parcel·les per a sembrar si només en tenim 6 i hi ha 8 aules que hi volen sembrar?
Trobam diverses solucions:
-Comprar més fustes i fer més parcel·les
-Trobar un cofre del tresor i així tenir diners per a comprar-les
-Moure les parcel·les que hi ha i fer lloc per a crear-ne dues més
-Aprofitar el lloc on hi ha el passadís per a sembrar.
-Montar dues parcel·les més a una altra escola (ja que aquí no hi ha més lloc)
-Dividir les que tenim i fer els bossins necessàris per a sembrar-hi tots. Unes seran més petites que d'altres, per això és important tallar-les ben per la meitat
Seguidament represetam la solució que cada un de nosaltres ha trobat
2-A la nostra aula hi ha moltes nines que venen vestides de rosa. De quines maneres ho podem representar? D'aquesta manera expressam una dada matemàtica de diverses formes. Les contam i així sabem quantes n'hi ha. Feim una comparació i anàlisis dels resultats.
Feim un diagrama i comparam les dades amb l'activitat anterior.
Ho representam amb peces
Feim dues files per a veure quina és més llarga i comprovar les anteriors dades.
D'aquesta manera donam a conèixer una dada matemàtica emprant diversos mètodes, quasi tots ells pensats pels mateixos infants.
3- La mesura. El metre està present a moltes activitats i ja sabem com emprar-ho i per a què serveix.
L'empram per midar quins mobles caben a la nostra aula i quins no:
L'empram per midar les mesures del nostre cos.
L'empram als projectes de treball
4- Meteorologia. De manera diària feim un recull del temps que fa a Palma. Una vegada ha finalitzat el mes feim una anàlisis de les dades obtingudes i ho represetam amb un diagrama.
M'ENCANTA AQUEST PLANTEJAMENT DE LES MATEMÀTIQUES QUE FA NA MERCÈ.
ResponEliminaELS MEUS DUBTES SÓN:
- TOT'HOM HI VA PARTICIPAR?
- TOT'HOM HO VA ENTENDRE?
A LA MEVA AULA NO TOT'HOM PARTICIPA NI TOT'HOM HO ENTÉN.
Antònia, a poc a poc hi van participant tots. És cert que no sempre ni a totes les sessions tothom hi participa i ho entén, però te puc assegurar que van progressant molt i si segueixen així a final de curs tots seran uns "matemàtics" excel·lents!!
ResponEliminaEnhorabona Mercè!