La nostra classe

La nostra classe

SOM UN EQUIP

You've got a friend (Tens un amic)

Us deixo l'enllaç d'una cançó de na Carole King que ens agrada molt. La posem alguns dies al matí; ens relaxa i ens ajuda a pensar ...

diumenge, 7 de novembre del 2010

Les matemàtiques en el nostre dia a dia.

Les matemàtiques són presents en molts de moments del nostre dia a dia. A continuació veureu algunes activitats:

1-Problemes que es presenten dins l'escola: tenim un problema a l'hort. Com ens dividim les parcel·les per a sembrar si només en tenim 6 i hi ha 8 aules que hi volen sembrar?


Trobam diverses solucions:
-Comprar més fustes i fer més parcel·les
-Trobar un cofre del tresor i així tenir diners per a comprar-les
-Moure les parcel·les que hi ha i fer lloc per a crear-ne dues més
-Aprofitar el lloc on hi ha el passadís per a sembrar.
-Montar dues parcel·les més a una altra escola (ja que aquí no hi ha més lloc)
-Dividir les que tenim i fer els bossins necessàris per a sembrar-hi tots. Unes seran més petites que d'altres, per això és important tallar-les ben per la meitat


Seguidament represetam la solució que cada un de nosaltres ha trobat

2-A la nostra aula hi ha moltes nines que venen vestides de rosa. De quines maneres ho podem representar? D'aquesta manera expressam una dada matemàtica de diverses formes.
Les contam i així sabem quantes n'hi ha. Feim una comparació i anàlisis dels resultats.



Feim un diagrama i comparam les dades amb l'activitat anterior.


Ho representam amb peces


Feim dues files per a veure quina és més llarga i comprovar les anteriors dades.



D'aquesta manera donam a conèixer una dada matemàtica emprant diversos mètodes, quasi tots ells pensats pels mateixos infants.


3- La mesura. El metre està present a moltes activitats i ja sabem com emprar-ho i per a què serveix.
L'empram per midar quins mobles caben a la nostra aula i quins no:





L'empram per midar les mesures del nostre cos.


L'empram als projectes de treball






4- Meteorologia. De manera diària feim un recull del temps que fa a Palma. Una vegada ha finalitzat el mes feim una anàlisis de les dades obtingudes i ho represetam amb un diagrama.


2 comentaris:

  1. M'ENCANTA AQUEST PLANTEJAMENT DE LES MATEMÀTIQUES QUE FA NA MERCÈ.

    ELS MEUS DUBTES SÓN:
    - TOT'HOM HI VA PARTICIPAR?
    - TOT'HOM HO VA ENTENDRE?

    A LA MEVA AULA NO TOT'HOM PARTICIPA NI TOT'HOM HO ENTÉN.

    ResponElimina
  2. Antònia, a poc a poc hi van participant tots. És cert que no sempre ni a totes les sessions tothom hi participa i ho entén, però te puc assegurar que van progressant molt i si segueixen així a final de curs tots seran uns "matemàtics" excel·lents!!
    Enhorabona Mercè!

    ResponElimina