Les matemàtiques són presents en molts de moments del nostre dia a dia. A continuació veureu algunes activitats:
1-Problemes que es presenten dins l'escola: tenim un problema a l'hort. Com ens dividim les parcel·les per a sembrar si només en tenim 6 i hi ha 8 aules que hi volen sembrar?
Trobam diverses solucions:
-Comprar més fustes i fer més parcel·les
-Trobar un cofre del tresor i així tenir diners per a comprar-les
-Moure les parcel·les que hi ha i fer lloc per a crear-ne dues més
-Aprofitar el lloc on hi ha el passadís per a sembrar.
-Montar dues parcel·les més a una altra escola (ja que aquí no hi ha més lloc)
-Dividir les que tenim i fer els bossins necessàris per a sembrar-hi tots. Unes seran més petites que d'altres, per això és important tallar-les ben per la meitat
Seguidament represetam la solució que cada un de nosaltres ha trobat
2-A la nostra aula hi ha moltes nines que venen vestides de rosa. De quines maneres ho podem representar? D'aquesta manera expressam una dada matemàtica de diverses formes. Les contam i així sabem quantes n'hi ha. Feim una comparació i anàlisis dels resultats.
Feim un diagrama i comparam les dades amb l'activitat anterior.
Ho representam amb peces
Feim dues files per a veure quina és més llarga i comprovar les anteriors dades.
D'aquesta manera donam a conèixer una dada matemàtica emprant diversos mètodes, quasi tots ells pensats pels mateixos infants.
3- La mesura. El metre està present a moltes activitats i ja sabem com emprar-ho i per a què serveix.
L'empram per midar quins mobles caben a la nostra aula i quins no:
L'empram per midar les mesures del nostre cos.
L'empram als projectes de treball
4- Meteorologia. De manera diària feim un recull del temps que fa a Palma. Una vegada ha finalitzat el mes feim una anàlisis de les dades obtingudes i ho represetam amb un diagrama.
Tenim moltes coses noves per descobrir. Ens endinsarem en nous mons, a través de la lectura, amb els ultra portàtils, amb les visites, amb el súper viatge que estem preparant...i amb el nostre pensament que fa que sovint ens admirem davant del món i deixem volar la imaginació pensant com seria si algunes coses fossin diferents. Avançarem plegats, aprenent junts ajudant-nos, valorant les nostres diferències, conscients de les nostres habilitats i acceptant les nostres mancances. Bona travessia!
La nostra classe
Pàgines
SOM UN EQUIP
You've got a friend (Tens un amic)
Us deixo l'enllaç d'una cançó de na Carole King que ens agrada molt. La posem alguns dies al matí; ens relaxa i ens ajuda a pensar ...
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
M'ENCANTA AQUEST PLANTEJAMENT DE LES MATEMÀTIQUES QUE FA NA MERCÈ.
ResponEliminaELS MEUS DUBTES SÓN:
- TOT'HOM HI VA PARTICIPAR?
- TOT'HOM HO VA ENTENDRE?
A LA MEVA AULA NO TOT'HOM PARTICIPA NI TOT'HOM HO ENTÉN.
Antònia, a poc a poc hi van participant tots. És cert que no sempre ni a totes les sessions tothom hi participa i ho entén, però te puc assegurar que van progressant molt i si segueixen així a final de curs tots seran uns "matemàtics" excel·lents!!
ResponEliminaEnhorabona Mercè!